Wednesday, August 28, 2019

Dünyada eşi benzeri olmayan Demir (Sveti Stefan) Kilise

Uzun bir aradan sonra tekrardan yazmaya başladım. Ara verince yazı yazmak daha zor oluyor. Bu süre zarfında çok yer gezdim. İlk önce hangisi hakkında yazı yaziyim diye de çok düşündüm çünkü kararsız biriyim.
İlk olarak galiba Balat'taki Demir Kilise bir başka isimle Sveti Stefan Kilisesi hakkında yazsam daha iyi olacak. Bu ilginç ve eşi benzeri olmayan kilise beni güzelliğiyle kendine hayran etti.

Peki bu kilise nerede ve bu kiliseye nasıl gidilir?
Google haritalardan kolayca olduğunuz yerden Demir Kiliseye yol haritanızı çıkarabilirsiniz ama ben Eminönünden nasıl gidileceğini anlatayım.Eminönündeki İETT otobüs peronlarının olduğu yerden 3 otobüsle Kiliseye ulaşabilirsiniz. Bu 3 otobüs hangisi? 99Y, 48E ve 99 numaralı otobüslerden birine binip "Fener" durağında inmeniz gerekiyor. Yaklaşık 10 dakikada oradasınız. Durakta inince 3 dakika falan yürüme mesafesi var. Otobüsten indiğiniz gibi sizi güzel bir manzara bekliyor. Zaten kilise de deniz kıyısında. Sol tarafınızda Balat'ın rengarenk tarihi evleri ve dükkanları sizi cezbedecek. Sağ tarafta ise sahil yolu bütün güzelliğiyle karşınızda olacak. İbb Haliç Şair Nedim Parkı içinden yürüyerek kiliseye ulaşacaksınız.



Bembeyaz demirden kilise sizi karşılayacak. Kiliseyi görür görmez tek kelimeyle hayran kaldım. Gerek işlemeler gerek demirden olması beni çok etkiledi. Çevrede birçok Bulgar lokantası veya dükkanı da Bulgar kilisesine eşlik ediyor. Bir daha gidişimde lokantalardan birinde yemek yemek isterim.

Buraya Bulgar Kilisesinin kapısındaki bilgilendirme metnini bırakıyorum. Tarihi veya ayrıntılı bilgi istiyorsanız okuyabilirsiniz. Ayrıca yazıya dökmeye gerek yok. Burada yeterince ayrıntılı resmi bilgi yazıyor. Girmeden önce okumanız kilisenin anlam ve önemi için iyi olacaktır.



Kilisenin içi dışından daha gösterişli ve etkileyici. Altın rengi işlemeler göz alıcı. Etrafa hayran hayran bakmakdan kendimi alamadım. İçerden çıkmak istemiyor insan. Demirden harika şeyler yapmışlar.



Meryem Ana ve Hz. İsa tasvirleri
Resim yazısı ekle

Kiliseden çıktıktan sonra Balat'ın etkileyici sokaklarını keşfe çıkabilirsiniz. Rengarenk ve harika mimari yapılarıyla ünlü Balat evleri sanki geçmişe gittiniz hissi verecek. Sokak aralarında bir çok güzel kafe var. Güzel bir içecekle günü tatlı tatlı bitirebilirsiniz.


 


Başka bir yazıda görüşmek üzere.....






No comments:

Post a Comment