Friday, August 24, 2018

AH ÇİNCE !!!! Çince serüvenim nasıl başladı??

İlk başta Çince merakı nasıl başladı bu işe nereden bulaştım bunlar hakkında biraz konuşmak istiyorum.
Tamam ben zaten Asya dillerini seviyorum ve ilgiliyim ama hiç Çince'ye bulaşmayı düşünmemiştim. Açıkcası biraz gözüm korkuyordu. Korece ve Japoncayı biraz biraz kendi kendime öğrendim ama Çince hep benim için ulaşılmaz gözüküyordu hatta kültürnü araştırmaktan bile uzak duruyordum bu yüzden.
Sonra bir gün üniversite gruplarında Kolay Çince diye bir şey paylaştılar. 1 haftalık ders vereceklermiş üniversitede bedava . Bedavayı görünce😅 hiç düşünmeden katılmak istediğimi söyledim. İstanbul'da Lotus Eğitim Kurumları var, bu kurum ve üniversitedeki bir klüp ortak düzenliyormuş. Heyecanla Kolay Çince'nin başlamasını bekledim. Birazcık araştırma da yaptım tabii.
O gün geldi ve derse gittim. Hoca Çinliydi. Biraz sevindim haliyle. Bir dili yerlisinden öğrenecektim. Çok tatlı ve sempatik bir hoca Wen Hao hoca (hala da arkadaşım olur). Başta bize sesler ve karakterler hakkında bilgi verdi. Belki biliyorsunuzdur ama ben yine de söyleyeyim, Çince'de harf yok. Her kelimeyi bir karakter ifade ediyor zaten beni korkutan kısım da buydu😂. Bununla ilgili görseller koyabilirim ya da hatta ben de burada Kolay Çince köşesi yapabilirim meraklıları için. Neyse konuya dönersek evet karakterler var yani ne kadar kelime varsa o kadar karakter var. Evet hepsi biraz karman çorman şekiller gibi gözüküyor. Ama ben şekilleri severim. İşte 2. gün merhaba nasılsın falan öğrendik. 3. gün tarihler hakkında falan. 4,5, 6. gün derken bitti. Çok üzüldüm çünkü iyi hoş gidiyordu yani.😢. Sonra araştırdım bu kurs veren yeri. Ve yazın yoğunlaştırılmış kursa başvurdum. 2 ay sürüyordu ve 2 kur bitecekti.
Çince 3 seviye 9 kur. Yani her seviyede 3 kur var. Şuan ben 1. seviyeyi bitirdim. Bu arada hocayla falan konuşup Çin yemeği yemeğe gittik, o günden beri favori mutfaklarımdan biri olur. Daha tatmam gereken bir sürü yemek var😜.
Öğrendikçe aslında öğrenmenin o kadar da imkansız olmadığını anladım. Tabiki de zor olduğunu inkar edemeyeceğim. Gramer yapısı Türkçe'den daha kolay mesela. Şuan birçok Çinli arkadaşım var ve Türkçe'nin zor olduğunu söylüyorlar(tabi onlar Türkiye'de yaşadıkları için galiba Türkçe'yi çok çabuk öğreniyorlar😂). Ama en azından bizde alfabe var deme canım. Açıkcası benim en zorlandığım şey hala karakterleri aklımda tutma mevzusu. Hele de Türkiye'de yaşadığımız için Çincemiz istediğimiz seviyeye gelmekte zorlanıyor. Yakın dönem hedeflerimden biri mezun olup Çin'de 1 yıl dil eğitimine gitmek. Olur mu olmaz mı bilmiyorum ama olması için uğraşacağım sonuna kadar.

Çince'ye başlama serüvenim işte böyle. Bu konuya ilgili olanlar bana yazabilir, yardımcı olabilirim.
Belki de birlikte Çin'e bile gideriz ne biliyim. 😅

2 Çinli arkadaşımı Kurban Bayramı için memlekete götürdüğümde olanları da başka bir yazıda anlatmak istiyorum.

Çin kaligrafi denemem

Bu soslu soğuk hamur salatası (Rampiza gibi telefuz ediliyor)
Bu da ortaya isteniyor. Soslu sebzeli tavuk. Bence çok acı.
bu ise en sevdiklerimden. Kuru kavrulmuş lagmen.









No comments:

Post a Comment